Mycie detailingowe
Pierwszy etap w detailingu, czyli dokładne umycie auta za pomocą specjalnej rękawicy (metodą na „dwa wiadra”) oraz myjki ciśnieniowej, oczyszczenie lakieru z nalotów, smoły, owadów itp. Następnie, aby przywrócić lakierowi szklistą gładkość, oczyszcza się go za pomocą glinki.
Etapy mycia detailingowego:
- ładne mycie i deironizacja felg,
- mycie wstępne (pre-wash),
- pędzelkowanie zakamarków i emblematów,
- spłukiwanie,
- mycie właściwe, czyli mycie na dwa wiadra,
- dekontaminacja i deironizacja,
- glinkowanie,
- osuszanie,
- mycie szyb,
- nałożenie dressingu na opony.
Czy wiesz, że...
Glinka to japoński wynalazek, który wyciąga z porów lakieru brud niewidoczny dla oka i pomaga usunąć nalot, który pozostaje na aucie mimo dokładnego mycia. Proces glinkowania to podstawa, której nie może zabraknąć przy procesie korekcji lakieru.
Dekontaminacja i deironizacja polega na usunięciu z powierzchni lakieru smoły, asfaltu, osadów metalicznych i przemysłowych (np. pyłu z klocków samochodowych lub lotnej rdzy), różnego rodzaju żywic, czy soków z drzew. Jest to niezbędny etap w procesie przygotowania lakieru do dalszych prac.